Thursday 10 May 2012

my jobs

to my dear radiah....
kerja sebagai pelaut adalah amat mncabar..

  1. to be away from your family
  2. not be able to comfort u in hard time
  3. im not with u when u need me there
  4. for first 5 years of my jobs, i dont even dare dream of raya
this is jus some that i can think of right now
do u have the courage later. 
to be the dearest one to me in my life..

  • Bila bercinta pasangan harus mempunyai tahap kesabaran yg tinggi, mempunyi tahap kepercayaan yang tinggi dan harus sentiasa berdoa agar pasangan mereka (pelaut) berada dalam keadaan sihat dan sejahtera serta selamat dalam pelayaran. Dimana mereka semasa sang perempuan memerlukan tempat untuk bermanja? Disinilah terujinya kesabaran hati sang kekasih untuk menerima kekasihnya bergelar pelaut.

  • Bila berumah tangga sememangnya ditahap ini terbuktinya keistimewaan dan luar biasanya pasangan pelaut, semasa pelaut dalam pelayaran maka semua tanggungjawab harus dipikul sendiri oleh isteri. Kekuatan tanpa seorang suami disisi menjalani kehidupan sangat mencabar. Dialah isteri dan dialah suami.

  • Tanpa suami dalam membesarkan anak-anak dan menyelesaikan masaalah tanpa seorang suami disisi adalah tugas yang tak mampu ditanggung oleh sebarangan isteri. Sesungguhnya pelaut pergi meninggalkan pasangannya itu adalah tandanya pelaut sayangkan isterinya dan anaknya kerana mereka sanggup bergelut dengan ombak yang besar demi memberikan nafkah yang halal kepada anak dan isteri mereka, maka hargailah mereka. Jika seseorang sanggup menerima pelaut sebagai pasanganya, maka percayalah CINTA DENGAN SEORANG PELAUT AMAT TINGGI NILAINYA.


No comments:

Post a Comment